Εκπαιδευτικό υλικό για την τάξη

Περιεχόμενα​

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος

Το βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χάρτης Ισότητας» στοχεύει να βοηθήσει τις μαθήτριες και τους μαθητές Γυμνασίου να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες της ισότητας, της δημοκρατίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Μέσα από μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων, οι έφηβες και οι έφηβοι εξερευνούν τις παραπάνω έννοιες, αναγνωρίζουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν άτομα διαφορετικού φύλου στην κοινωνία και κατανοούν τη σημασία της ίσης συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων.

Το πρόγραμμα βασίζεται στη μη τυπική μάθηση και περιλαμβάνει παιχνίδια ρόλων, προσομοιώσεις και ανοιχτές συζητήσεις, οι οποίες βοηθούν τα παιδιά να αντιληφθούν τις διακρίσεις και τις κοινωνικές ανισότητες. Οι έφηβες και οι έφηβοι έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά σε συζητήσεις, να μοιραστούν και να αναλύσουν τις εμπειρίες τους και να ενσωματώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν στην καθημερινότητά τους.

Οι δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί ώστε να ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση και την εμβάθυνση σε σημαντικές κοινωνικές αξίες, επιτρέποντας στους μαθητές/μαθήτριες να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης και να αντιληφθούν τη σημασία της ισότητας και της δημοκρατίας στην καθημερινή τους ζωή.

Στόχοι - Αντίκτυπος Προγράμματος

Επιδιωκόμενα αποτελέσματα του προγράμματος «Χάρτης Ισότητας» είναι η αναγνώριση της έμφυλης ισότητας ως βασικό στοιχείο ύπαρξης μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Επιπρόσθετα, το έργο προσβλέπει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών μέσα από την αναγνώριση των κοινωνικών ανισοτήτων, αλλά και στην καλλιέργεια ενδυναμωμένων και ενεργών πολιτών που θα λειτουργούν ως φορείς πολλαπλασιασμού των αξιών της έμφυλης ισότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Πιο αναλυτικά, μέσα από την εν λόγω δράση, τα παιδιά αναμένεται να:

  • κατανοήσουν βαθύτερα τις έννοιες της ισότητας των φύλων και της δημοκρατίας
  • αναπτύξουν κριτική σκέψη σχετικά με τις διακρίσεις και τις ανισότητες που παρατηρούνται στην κοινωνία
  • ενισχύσουν την ικανότητά τους να εκφράζουν τις απόψεις τους και να συμμετέχουν ισότιμα σε ομαδικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων
  • αποκτήσουν ενσυναίσθηση για τα άτομα που βιώνουν αποκλεισμούς ή περιθωριοποίηση λόγω φύλου ή άλλων χαρακτηριστικών
  • ενθαρρυνθούν να προωθούν τις αρχές της ισότητας και της δημοκρατίας στην καθημερινότητά τους
  • Επιπλέον, προσδοκάται η συμβολή στη:
  • δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος όπου προάγεται η ίση συμμετοχή όλων ανεξαρτήτως φύλου ή άλλων χαρακτηριστικών
  • προώθηση της θετικής συμπεριφοράς και της αποδοχής της διαφορετικότητας
  • διαμόρφωση ενεργών πολιτών που θα προωθούν την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα στην κοινωνία
  • μείωση των διακρίσεων και την καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων

Περιεχόμενο εκπαιδευτικού προγράμματος

Εκπαιδευτικός Στόχος

Η ενίσχυση της σύνδεσης και της αλληλεξάρτησης της έμφυλης ισότητας με τη δημοκρατία

Κατέβασε σε έντυπη μορφή το εκπαιδευτικό υλικό για την τάξη

Πατήστε στο κάτω κουμπί για να κατεβάσετε το υλικό της τάξης

Υλικά

2 φύλλα σεμιναρίου ή
2 χαρτιά Α3

Μαρκαδόροι

Blu Tack κόλλα

Χαρτιά Α3 ή Α4 για σημειώσεις (προεραιτικό)

Ταμπέλες χαρακτηριστικών

Καρτέλες ορισμών

Ξύλινα μανταλάκια ή σπάγκος

Mπαλάκι (τύπου ζογκλερικών)

Δραστηριότητες

Γνωριμία
ΣΤΟΧΟΙ: ΜΕΘΟΔΟΣ: ΥΛΙΚΑ: ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
– γνωριμία
– σπάσιμο πάγου
– καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης
Παιχνίδι
Μπαλάκι
5′
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
  • Είμαστε σε κύκλο.
  • Εισάγουμε το μπαλάκι ως το μέσο με το οποίο παίρνουμε το λόγο στην ομάδα.
  • Εξηγούμε πως κάποιες φορές- ως εκπαιδευτικοί- μπορεί να πάρουμε το λόγο χωρίς να κρατάμε το μπαλάκι. Αυτό θα συμβεί μόνο στην περίπτωση που θα χρειαστεί να δώσουμε κάποια οδηγία ή να επαναφέρουμε την ομάδα στην δραστηριότητα. 
  • Συμφωνούμε με ποιον τρόπο ζητάμε το λόγο με την ομάδα (συνήθως είναι σηκώνοντας το χέρι).
  • Κάνουμε την ερώτηση «Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι μικρό στη σχολική σου μέρα τι θα ήταν»;
  • Δίνουμε τυχαία το μπαλάκι σε κάποιο παιδί και μετά εκείνο το πετά σε άλλο άτομο του κύκλου μέχρι να απαντήσει στην ερώτηση όλη η ομάδα. 

Σημείωση: Αυτή την ερώτηση μπορούμε να την κάνουμε ξανά στο τέλος και να εξετάσουμε αν θα άλλαζαν την απάντησή τους μετα τις πιθανές νέες γνώσεις. 

  •  

Κεντρική Δραστηριότητα

Ορισμοί σε Εξέλιξη
ΣΤΟΧΟΙ: ΜΕΘΟΔΟΣ: ΥΛΙΚΑ: ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
Eξοικείωση και αποσαφήνιση των ορισμών της δημοκρατίας και της έμφυλης ισότητας
καφέ του κόσμου
15’
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
  • Σε δύο χαρτιά σεμιναρίου (ή Α3) έχουμε ετοιμάσει και γράψει τις λέξεις «έμφυλη ισότητα» και «δημοκρατία».
  • Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες.
  • Η κάθε ομάδα ξεκινά να γράφει ό,τι της έρχεται στο μυαλό σχετικά με την έννοια που αναγράφεται στο χαρτί της προσπαθώντας να δώσει έναν ορισμό.
  • Εκπαιδευτικός: Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη «έμφυλη ισότητα»; Τι φαντάζεστε όταν ακούτε «δημοκρατία»; Σκεφτείτε ελεύθερα και γράψτε ό,τι σας έρχεται στο μυαλό. Μπορείτε να αποτυπώσετε και κάτι που έχετε ακούσει σχετικά με τη λέξη αλλά που δεν συμφωνείτε απαραίτητα.
  • Μετά από 3’ ζητάμε από τα παιδιά να αλλάξουν ομάδες, να διαβάσουν τι έχει γράψει η προηγούμενη ομάδα και να προσθέσουν ό,τι νομίζουν ότι λείπει από τον ορισμό που έδωσαν.
  • Εκπαιδευτικός: Τι παρατηρείτε εδώ; Υπάρχει κάτι που θα προσθέτατε; Τι πιστεύετε ότι λείπει για να είναι πλήρης ο ορισμός αυτών των εννοιών;
  • Δίνουμε 3’-4’ σε κάθε ομάδα, με το πέρασμα των οποίων τις καλούμε να ολοκληρώσουν και να επιστρέψουν στον κύκλο. 
  • Περνάμε στη φάση του αναστοχασμού κάνοντας ερωτήσεις στην ομάδα. Στόχος μας είναι να μην καθοδηγούμε αλλά να βοηθάμε την ομάδα να φτάσει μόνη της σε συμπεράσματα:
    • Πώς σας φάνηκε η διαδικασία; 
    • Ήταν κάτι που σας δυσκόλεψε; 
    • Υπήρχε κάτι που δεν είχατε σκεφτεί πριν; 
    • Ποιες ήταν οι σκέψεις σας όταν παρατηρήσατε τι είχε γράψει η άλλη ομάδα; 
    • Υπήρξε κάποια στιγμή που άλλαξε η αντίληψή σας για τους ορισμούς ή που διαφωνήσατε με την ομάδα σας;
    • Τι μάθατε για την αντίληψη της ομάδας σας σχετικά με την ισότητα και τη δημοκρατία;
  • Μόλις η ομάδα ολοκληρώσει, διαβάζουμε τους ορισμούς και τους τοιχοκολλούμε στην τάξη.
    • Πώς σας ακούγεται ο ορισμός; Συμβαδίζει με όσα είπαμε; Υπάρχει κάτι που δεν καλύψαμε;
    • Είδαμε πως οι καθημερινές μας πρακτικές καταλήγουν στο να φτιάξουμε ορισμούς που εξασφαλίζουν τα δικαιώματά μας οπότε πάμε τώρα να διασφαλίσουμε πώς το κάνουμε αυτό στην πράξη.
Είναι δικαίωμά μου!
ΣΤΟΧΟΙ: ΜΕΘΟΔΟΣ: ΥΛΙΚΑ: ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
αναγνώριση της σύνδεσης μεταξύ έμφυλης ισότητας και δημοκρατίας
προσομοίωση
παιχνίδι ρόλων
60’
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Α’ Φάση

Ερχόμαστε σε ολομέλεια και κύκλο. Δίνουμε βήμα-βήμα τις οδηγίες.
– Εκπαιδευτικός: Θα παίξουμε ένα παιχνίδι ρόλων. Μία προσομοίωση. Κλείστε τα μάτια. Σας ταξιδεύω σε ένα σχολείο. Είστε ένα μαθητικό συμβούλιο σε ένα άλλο σχολείο και χρειάζεται όλες και όλοι μαζί να πάρετε μία απόφαση. Είστε όσοι και όσες χρειάζεται να είστε εδώ για αυτή την απόφαση. Σκεφτείτε τους ρόλους σας, όχι φανταστικούς, αυτό που είστε εσείς.
Η συνθήκη που καλείστε να πάρετε απόφαση είναι η εξής:

Ξέρετε πως στο τέλος της χρονιάς θα πάτε μία τριήμερη εκδρομή. Πρέπει να συζητήσετε και να αποφασίσετε από κοινού:

– πού θα πάτε; (εσωτερικό/εξωτερικό)
– με τι θα πάτε;
– πώς θα χωριστείτε στα δωμάτια;

  • Αφήνουμε να ξεκινήσουν τη διαδικασία δίνοντας το μπαλάκι στο τελευταίο άτομο που μίλησε πριν.
  • Εξηγούμε πως δεν θα εμπλακούμε καθόλου στη συζήτηση, πως θα παρατηρούμε και θα επέμβουμε μόνο αν έχουν κάποια απορία.
  • Η ομάδα ξεκινά να συζητά ελεύθερα για 3’.
  • Παρατηρούμε ποια παιδιά μιλάνε περισσότερο, ποια ξεκινούν συνήθως την κουβέντα, ποια δε μιλάνε καθόλου και αν τηρούν το μπαλάκι ως μέσο που δίνει το λόγο.
  • Στα 3’ σταματάμε την ομάδα και ρωτάμε
    • Αποφασίσατε πού θα πάτε;
    • Αποφασίσατε με τι θα πάτε;
    • Αποφασίσατε πού θα μείνετε;
  • Αποτυπώνουμε στον πίνακα με ✅❎ αντίστοιχα δίπλα από τις ερωτήσεις που κάνουμε. Αν ακουστεί έστω και από ένα παιδί όχι σε κάποια ερώτηση βάζουμε ❎.
  • Μόλις καταγράψουμε τα παραπάνω, κάνουμε τις παρακάτω ερωτήσεις χωρίς να τις καταγράψουμε στον πίνακα.
    • Ακούστηκαν πολλές ιδέες;
    • Ακούστηκαν ιδέες από τα ίδια άτομα;
    • Ακούστηκαν πολλές φορές οι ίδιες φωνές;
    • Ακούστηκαν πολλές φωνές από λίγο;
    • Ακούστηκαν οι «γνωστές» φωνές;
    • Υπήρξαν φωνές που δεν ακούστηκαν;
    • Ακούστηκαν ισόποσα αγόρια και κορίτσια ή έγερνε προς τα κάπου; Προς τα πού;

 

Β’ Φάση (15’)
  • Θα σας μοιράσω τώρα κάποιους ρόλους.
  • Στεκόμαστε στο κέντρο του κύκλου με τις καρτέλες ρόλων. Διαβάζουμε τον ρόλο που και μοιράζουμε στα μισά παιδιά τις ταμπέλες ρόλων, εναλλάξ όπως κάθονται στον κύκλο.
  • Ζητάμε από τα παιδιά να διαβάσουν σιωπηλά τις καρτέλες με τους ρόλους τους και να τις κρεμάσουν με το μανταλάκι στην μπλούζα τους, ώστε να είναι ορατές και από τα άλλα άτομα.
  • Aν βλέπουμε πως τα παιδιά φτάνουν γρήγορα σε απόφαση μπορούμε να τους δώσουμε έξτρα προκλήσεις όπως:
    • ποιο είναι το εναλλακτικό πλάνο σε περίπτωση που σας ακυρώσει το ξενοδοχείο;
    • μια συμμαθήτριά σας δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να έρθει στην εκδρομή και χρειάζεται να βρείτε λύση για να τη συμπεριλάβετε
    • ο αγαπημένος σας καθηγητής δεν μπορεί να σας συνοδεύσει στην εκδρομή
  • Στα 7’ σταματάμε την ομάδα και ρωτάμε
    • Αποφασίσατε που θα πάτε;
    • Αποφασίσατε με τι θα πάτε;
    • Αποφασίσατε πού θα μείνετε
  • Αποτυπώνουμε στον πίνακα με ✅❎ αντίστοιχα δίπλα από τις ερωτήσεις που κάνουμε. Αν ακουστεί έστω και από ένα παιδί «όχι» σε κάποια ερώτηση βάζουμε ❎.
  • Μόλις καταγράψουμε τα παραπάνω κάνουμε ξανά τις προηγούμενες ερωτήσεις χωρίς να τις καταγράψουμε στον πίνακα
    • Ακούστηκαν πολλές ιδέες;
    • Ακούστηκαν ιδέες από τα ίδια άτομα;
    • Ακούστηκαν πολλές φορές οι ίδιες φωνές;
    • Ακούστηκαν πολλές φωνές από λίγο;
    • Ακούστηκαν οι “γνωστές” φωνές;
    • Υπήρξαν φωνές που δεν ακούστηκαν;
    • Ακούστηκαν ισόποσα αγόρια και κορίτσια ή έγερνε προς τα κάπου; Προς τα πού;

       

Γ’ Φάση (10’)
  • Αντιστρέφουμε τους ρόλους των ομάδων
  • Εκπαιδευτικός: Τώρα οι ρόλοι αλλάζουν. Δώστε στο άτομο που κάθεται δεξιά σας το ρόλο που είχατε έως τώρα.
  • Μόλις περάσουν 5-7’ είτε έχουν φτάσει σε κάποιες αποφάσεις είτε όχι, ολοκληρώνουμε τη διαδικασία και ρωτάμε την ομάδα:
    • Αποφασίσατε πού θα πάτε;
    • Αποφασίσατε με τι θα πάτε;
    • Αποφασίσατε πού θα μείνετε;
  • Αποτυπώνουμε στον πίνακα με ✅❎ αντίστοιχα δίπλα από τις ερωτήσεις που κάνουμε. Αν ακουστεί έστω και από ένα παιδί «όχι» σε κάποια ερώτηση βάζουμε ❎.
  • Μόλις καταγράψουμε τα παραπάνω κάνουμε ξανά τις προηγούμενες ερωτήσεις χωρίς να τις καταγράψουμε στον πίνακα.
    • Ακούστηκαν πολλές ιδέες;
    • Ακούστηκαν ιδέες από τα ίδια άτομα;
    • Ακούστηκαν πολλές φορές οι ίδιες φωνές;
    • Ακούστηκαν πολλές φωνές από λίγο;
    • Ακούστηκαν οι «γνωστές» φωνές;
    • Υπήρξαν φωνές που δεν ακούστηκαν;
    • Ακούστηκαν ισόποσα αγόρια και κορίτσια ή έγερνε προς τα κάπου; Προς τα πού;
  • Ζητάμε από τα παιδιά να αφήσουν τις καρτέλες με τους ρόλους κάτω και μπροστά τους. Έπειτα να γυρίσουν στο άτομο στα αριστερά τους και για 2’ να μοιραστούν συναισθήματα που βίωσαν και κάτι που πιθανόν τους έκανε εντύπωση στη δραστηριότητα προσομοίωσης.
  • Προχωράμε στον απολογισμό της δραστηριότητας.
Απολογισμός (30')

Ξεκινάμε τον απολογισμό της δραστηριότητας βασισμένο σε τρία βήματα: Εμπειρία, Αναστοχασμός  και Γενίκευση.

Εμπειρία:

Αυτή η φάση βασίζεται στην εμπειρία που μόλις βιώθηκε. Θέλουμε να βοηθήσουμε την ομάδα να καταλάβει και να εστιάσει στο τι συνέβη. Οι ερωτήσεις ωθούν έφηβες και εφήβους να σκεφτούν τα συναισθήματά τους και τι παρατήρησαν, τι συνέβη δηλαδή στη δραστηριότητα.

  • Πώς αισθανθήκατε όταν είχατε ρόλο; Πώς όταν δεν είχατε; Πώς συγκρίνετε αυτή την εμπειρία με την προηγούμενη;
  • Παρατηρήσατε κάποια διαφορά σε εσάς ή στην ομάδα όταν ακολουθούσε τους ρόλους;
  • Παρατηρήσατε κάποια διαφορά με τους ρόλους; Παρατηρήσατε κάποιο άτομο να πήρε το λόγο περισσότερο από ό,τι συνήθως ή να άλλαξε συμπεριφορά;
  • Οι ρόλοι που σας δόθηκαν δυσκόλεψαν ή διευκόλυναν τη διαδικασία της απόφασης;
  • Καταφέρατε να πάρετε κάποιες αποφάσεις; Υπήρχε η ίδια ελευθερία σε όλα τα άτομα; Πιστεύετε πως υπήρχε κάποιο άτομο που πήρε περισσότερο η λιγότερο το λόγο από ό,τι συνήθως;
  • Υπήρχαν στιγμές που νιώσατε αδικία ή δυσκολία; Πότε;

Αναστοχασμός:

Ο αναστοχασμός αφορά τη νοηματοδότηση της εμπειρίας και τη σύνδεσή της με ευρύτερες έννοιες. Οι ερωτήσεις εδώ βοηθούν την ομάδα να δημιουργήσει συνδέσεις και να αναπτύξει ιδέες.

  • Αντιμετωπίσατε ευκολίες ή δυσκολίες όταν είχατε ρόλους στη συζήτηση; 
  • Πώς επηρεάστηκαν οι αποφάσεις σας από τον τρόπο με τον οποίο συμμετείχατε ή δεν συμμετείχατε στη συζήτηση;
  • Πώς θα ήταν αν ζούσατε καθημερινά με αυτούς τους περιορισμούς; Πώς θα σας επηρέαζε αυτό στο σχολείο, στην εργασία ή στη ζωή σας;
  • Έχετε παρατηρήσει να αναλαμβάνουν οι άνθρωποι τους ρόλους που βλέπουμε στις κάρτες στην πραγματική ζωή; Τι συμβαίνει;
  • Αν ο ρόλος σας είχε φύλο τι φύλο θα είχε και γιατί; Πού το έχετε παρατηρήσει αυτό στην κοινωνία;
  • Πώς σας φαίνεται να αναλαμβάνει κάποιο φύλο τον ίδιο ρόλο; Τι ευκολίες έχει; Τι δυσκολίες;
  • Είναι κάτι που το έχουν διαλέξει αυτό οι άνθρωποι; 
  • Υπάρχει κάτι που θα θέλαμε να αλλάξει;

Γενίκευση:

Η γενίκευση είναι κρίσιμη για την εφαρμογή των συμπερασμάτων. Οι ερωτήσεις βοηθούν τα παιδιά να σκεφτούν πώς μπορούν να εφαρμόσουν στην καθημερινότητά τους αυτά που έμαθαν και βίωσαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. 

  • Με βάση όσα ζήσατε στη δραστηριότητα, τι μπορούμε να κάνουμε ως ομάδα για να διασφαλίσουμε ότι όλα τα άτομα, ανεξάρτητα από το φύλο τους, μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και να συμμετέχουν στις αποφάσεις;
  • Πώς μπορούμε όλοι και όλες να διασφαλίσουμε ότι οι φωνές τους ακούγονται και ότι συμμετέχουν ισότιμα σε συζητήσεις και αποφάσεις;
  • Πώς τελικά συνδέεται η έμφυλη ισότητα με τη δημοκρατία; Μπορούμε να έχουμε το ένα χωρίς το άλλο;
  • Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάτι από αυτά που συζητήσαμε εδώ άμεσα στο σχολείο, σε αυτή την ομάδα, στην τάξη;
  • Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάτι από αυτά που μάθατε εδώ για να ενθαρρύνετε πιο ισότιμες διαδικασίες στο σχολείο ή στην καθημερινή σας ζωή;
  • Τι χρειάζεται να συμβαίνει για να λειτουργεί το δικαίωμα ελεύθερης και ισότιμης έκφρασης σε μία δημοκρατική κοινωνία;

Ανακεφαλαίωση

Ανακεφαλαίωση
ΣΤΟΧΟΙ: ΜΕΘΟΔΟΣ: ΥΛΙΚΑ: ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
ενίσχυση αίσθησης κοινότητας και αλληλοϋποστήριξης
αποφόρτιση
μοίρασμα
ζωγραφική
χαρτί του μέτρου ή σεμιναρίου
μαρκαδόροι
10’
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
  • Είμαστε σε κύκλο και στη μέση έχουμε ένα χαρτί του μέτρου και μαρκαδόρους.
  • Κάθε παιδί διαλέγει ένα μαρκαδόρο.
  • Συνοψίζουμε τι κάναμε στο πρόγραμμα και σε ποια συμπεράσματα φτάσαμε μέσα από τη διαδικασία του αναστοχασμού.
  • Σε ζευγάρια δίνουμε 3-4’ και ζητάμε από τα παιδιά να μοιραστούν μια θετική στιγμή ή εμπειρία που είχαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Αυτό μπορεί να είναι κάτι που τα έκανε να αισθανθούν καλά, κάτι που έμαθαν ή κάτι που εκτίμησαν στους συμμαθητές/τριές τους.
  • Αφού ολοκληρώσουν το μοίρασμα, ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν μια λέξη ή φράση που τους ενέπνευσε από το πρόγραμμα και θέλουν να την κρατήσουν μαζί τους για το μέλλον.
  • Κάθε παιδί μπορεί να γράψει τη λέξη ή φράση αυτή στο χαρτί που βρίσκεται στη μέση του κύκλου. Αυτό το χαρτί μπορεί να παραμείνει στην τάξη ή να το κρατήσει η ομάδα ως σύμβολο των κοινών εμπειριών και στόχων.

*Εδώ μπορείτε να βρείτε τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης που δίνονται πριν το κλείσιμο του εκπαιδευτικού προγράμματος. Συστήνεται να υπολογίζεται χρόνος μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και για αυτό.

Follow Up

Δραστηριότητα

Χωρίζουμε τα παιδιά είτε σε δυάδες ή κάθε ένα μόνο του. Μοιράζουμε χαρτόνια Α3 και ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν αφίσες με μηνύματα προώθησης της έμφυλης ισότητας. Αργότερα, μπορούμε να τα τοιχοκολλήσουμε στους διαδρόμους του σχολείου ή σε σχολικές αίθουσες.

Scroll to Top